・!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"N "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd"> International Corporate Film Showing 2014

International Corporate Film Showing 2014

会場案内図/問い合わせ先

地図

[問い合わせ先]

公益社団法人 映像文化製作者連盟

〒103-0016 東京都中央区日本橋小網町17-18
TEL 03-3662-0236 FAX 03-3662-0238

[前売券購入方法](11/13まで)

前売り券:2,500円 当日券:3,000円

  • チケットぴあ Pコード 553-594
  • 映像文化製作者連盟 申込み(PDF)
  • 『懇親会』(チケットは1ドリンク付)
    上映終了後シネマート六本木1階ロビーにて開催
    多数ご参加ください。
    GET ADOBE READER

    PDFファイルをご覧いただくにはAcrobat Readerが必要です。
    詳しくは、アドビシステムズ株式会社のサイトをご覧ください。

[会場のご案内]

シネマート六本木

〒106-0032 東京都港区六本木3-8-15

アクセス

大江戸線
「六本木」駅5番出口を出て直進
→ 2本目の路地、駐車場(時間貸駐車場タイムズ)を右折
→ 直進後左手にございます。
日比谷線
「六本木」駅3番出口を出て歩道を右折
→六本木交差点横断歩道をそのまま直進
→ 2本目の路地、駐車場(時間貸駐車場タイムズ)を右折
→ 直進後左手にございます。

上映作品

WorldMediaFestival

2000年設立。ドイツ・ハンブルグで開催され、
コーポレートコミュニケーション、セールスプロモーション、
Webなど10数カテゴリーからなる国際映像祭。

http://www.worldmediafestival.org/

1.THE NORWEGIAN OIL ADVENTURE

(NORWAY/ノルウェー) 3分 日本語字幕付き
企画:Det norske
製作:Headspin AS

解説:昔、あるノルウェー人の調査員が海底で石油を発掘する。幾多の困難を乗り越え、小さな会社は大企業へと成長を遂げる。ノルウェー国内第2位の石油会社「デット・ノルスケ」が、2012年の年次報告書に掲載した作品。

After a Norwegian researcher discovers petroleum, a small company grows into a large corporation through trials and tribulations. A part of 2012 annual report by Norway’s second largest oil company Det norske.

THE NORWEGIAN OIL ADVENTURE

2.UNODC - COUNTERFEITING

(AUSTRIA, GREAT BRITAIN/オーストリア, イギリス) 1分 日本語字幕付き
企画:UNODC
製作:NEW MOON TV

解説:インターネットで薬を安価で購入する女性。偽造医薬品は健康へのリスクが高く、死に至る場合もある。世の中に蔓延する違法なコピー商品は組織犯罪の資金源になっていると、国連薬物犯罪事務所(UNODC)が警鐘を鳴らす。

A woman buys cheap drugs online, putting her health in great danger that can be potentially fatal. A warning by the United Nations Office on Drugs and Crime (UNODC) that counterfeit drugs circulating around the world are funding organized crime.

UNODC - COUNTERFEITING

3.ALL FOR ONE

(AUSTRIA/オーストリア) 3分
企画:efko Frischfrucht und Delikatessen Ges.m.b.H.
製作:Prime Concept GmbH

解説:オーストリアのピクルスメーカー「エフコ」の紹介。1本のキュウリの収穫から出荷までをユーモラスに描く。良い商品は原料の生産者と食品製造業者、双方の努力で作られるというメッセージが込められている。

Austrian company efco is a producer of pickles. With a sense of humor, the film follows a cucumber from harvesting to shipping. Their message ・a quality product is the result of hard work by both the farmers and the food company.

p
ALL FOR ONE

4.DACHSER IMAGEFILM

(GERMANY/ドイツ) 5分 日本語字幕付き
企画:DACHSER GmbH & Co. KG
製作:PI_spirit Production International GmbH

解説:撮影に使用していた山小屋とベンチのセットが壊れ、怒り出す監督。そこで助監督が選んだのはドイツの物流業者「DACHSER」。電話注文した本物の山小屋は一晩で届き、さらには撮影後の問題までも解決する。

When a film director becomes furious after his log cabin set falls apart, his assistant director turns to a German logistics service provider DACHSER. With just a phone call, a real log cabin shows up on the set the next day.

DACHSER IMAGEFILM

5.GLASGOW - WHY GLASGOW? WHY NOW?

(GREAT BRITAIN/イギリス) 3分 日本語字幕付き
企画:Glasgow Life
製作:NEW MOON TV

解説:2018年のユースオリンピック競技大会の開催地に立候補したグラスゴーのPR作品。“願いの木”に願いを託す人々を通して熱意をアピールする。バグパイプやゴルフなど、随所にスコットランドらしさも見られる。

A film promoting Glasgow’s bid to host the 2018 Youth Olympic Games. It’s a passionate plea of people who make wishes and tie them onto “wish trees,” while featuring Scotland’s famous bagpipe and golf.

GLASGOW - WHY GLASGOW? WHY NOW?

6.2020:THE SERIES (2 EPISODES)

(USA, POLAND/アメリカ, ポーランド) 9分 日本語字幕付き
企画:Trend Micro
製作:Black Rabbit
代理店:HCK2 Partners

解説:IT 技術が進んだ近未来。もし、人々の個人情報を集中管理するシステムがサイバー攻撃を受けたら、どんな被害が起こり得るのか。ドラマを通して、トレンドマイクロがネットワーク・セキュリティの重要性を訴える。

What if in the near future with advanced IT technologies, a personal data managing system falls victim to a cyber attack? Trend Micro makes an appeal for the importance of network security through series of narrative films.

2020:THE SERIES (2 EPISODES)

US International Film & video Festival

1967年設立。アメリカ・ロサンゼルスで開催。
コーポレート、教育、エンターテイメント、ドキュメンタリーの
分野にわかれ、毎年20数ヶ国からエントリーがある世界的な映像祭。

http://www.filmfestawards.com/

7.PORSCHE AT LE MANS 2013

(GERMANY/ドイツ) 2分 日本語字幕付き
企画:Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG
製作:Stereoscreen GmbH
代理店:Kemper Kommunikation GmbH

解説:2013年ル・マン24時間レースに参戦したポルシェ911 RSR は、GTE Proクラスにおいて悲願の優勝を果たした。その一瞬の走りに努力と希望を注いだ人々の眼差しを、心揺さぶるドキュメンタリータッチの映像で見せる。

With documentary-style footage, this film takes an emotional look back at the people whose hard work and hopes led Porsche 911 RSR to its GTE Pro class race victory at the 24 Hours of Le Mans in 2013.

PORSCHE AT LE MANS 2013

8.A REALLY GOOD PROBLEM

(SWEDEN/スウェーデン) 8分 日本語字幕付き
企画:AB SKF
製作:STARK Corporate Communication AB

解説:顧客が抱える課題に知識と経験を持って向き合い、ソリューションを生み出し続けるベアリングメーカー、SKF。さまざまな現場で働くSKFエンジニアたちの姿を通し、同社の業務、哲学、活動などを幅広く紹介する。

A bearing manufacturer SKF continues to provide solutions to their customers’ problems with knowledge and experience. The film showcases the company’s services, philosophies, and operations through the portrayals of their engineers.

A REALLY GOOD PROBLEM

9.BAROSSA. BE CONSUMED

(AUSTRALIA/オーストラリア) 2分
企画:South Australian Tourism Commission
製作:Moth Projects
代理店:kwp! Advertising

解説:オーストラリア南部に位置するバロッサ。地域特有の豊かな土壌に恵まれ、大自然の中で力強く生き生きと暮らす人々がいる。この土地が育む新鮮な食材と世界屈指の良質なワインの魅力を圧倒的な映像美で紹介する。

Barossa in Southern Australia is blessed with rich soil. Mother Nature nurtures the robust people of the land. This film features its fresh seasonal produce and world acclaimed wine with splendid cinematography.

BAROSSA. BE CONSUMED

10.POSTFINANCE ・EASY

h

(SWITZERLAND/スイス) 3分
企画:PostFinance
製作:Seed Audio-Visual Communication

解説:オンラインショッピングの決済ができず、叫び声を上げる男性。それを聞きつけた謎の3人が、彼のもとへ急行する。財務管理をサポートするPostFinance のサービスが身近に感じられる、コミカルな作品。

Three strangers rush to a man’s rescue when he’s unable to complete his online shopping. A comical take on the service provided by PostFinance: a financial institution that supports customers’ financial management.

POSTFINANCE ・EASYT

WorldMediaFestival

2010年設立。フランス・カンヌで開催。
企業映像、オンラインメディア、TVドキュメンタリー等、
世界五大陸からのエントリーがあるフェスティバル。

http://www.cannescorporate.com/

11.RESTAURANT ANDRE

(SINGAPORE/シンガポール) 5分 日本語字幕付き
企画:Restaurant Andre
製作:Threesixzero Productions Pte Ltd

解説:シンガポールにあるフレンチレストラン「レストラン・アンドレ 」。シェフのアンドレは“食事を提供する場所”に強いこだわりを持ち、椅子の角度からレシートの印字まで完璧に計算しつくして客をもてなす。

At Restaurant Andre in Singapore, chef Andre is dedicated to creating “an environment to serve a meal” and entertains his patrons with attention to details such as perfectly calculated angle of chairs and the fonts used on receipts.

RESTAURANT ANDRE

12.THE CREATING PROCESS

(SINGAPORE/シンガポール) 6分 日本語字幕付き
企画:Restaurant Andre
製作:Threesixzero Productions Pte Ltd

解説:「レストラン・アンドレ」のシェフであるアンドレは、斬新な発想力で料理を生み出す。本編では、伝統を覆すカマンベールチーズ、究極の炭料理、一日の終わりを告げるカヤトーストが出来上がるまでを紹介する。

Chef Andre’s culinary works are born out of his innovative creativity. The film shows how he makes unconventional Camembert cheese, ultimate charbroiled dish, and kaya toast to cap off the day.

THE CREATING PROCESS

13.DAS LEBEN BRAUCHT MUT

(SWITZERLAND/スイス) 8分 日本語字幕付き
企画:Suva
製作:stories AG

解説:スイス傷害保険公社(SUVA)の宣伝映像。現実は映画のようにうまくはいかない。しかし、つらいと分かっていても前に進むことで、何かを得ることができる。生きるためには勇気が要ることを、3つの物語を通して伝える。

A corporate film by Swiss National Accident Insurance Fund (SUVA). It follows three storylines that tell the importance of living courageously through adversities, even though things in real life don’t always work out the way they do in movies.

DAS LEBEN BRAUCHT MUT

14.PONCELET TEASER

(BELGIUM/ベルギー) 1分
企画:Poncelet
製作:Lapino Albino sprl

解説:木製の船やプロペラを手作りで製造するベルギーのメーカー「ポンスレ」。2013 年より、新たな歴史の一歩を踏み出す。本編に商品自体は出てこないが、職人の手で木材に命が吹き込まれていく工程を垣間見ることができる。

Poncelet, a Belgian manufacturer of handcrafted wooden boats and propellers, embarks on a new chapter in 2013. The film provides a glimpse into the process of their craftsmanship that breathe life into wood.

PONCELET TEASER

15.WHERE A WORLD UNFOLDS

(HUNGARY/ハンガリー) 2分
企画:Hungarian State Opera

解説:雨の中、男の前に女が現れる。建物に入った男は、女のいる不思議な世界へと迷い込む。カーテンをめくると、そこはハンガリー国立歌劇場。劇場に広がる宇宙をさまよう女。ステージに降り立つと、満場の喝采を浴びる。

On a rainy night, a man follows a woman into a building. He gets lost in her mysterious world and finds himself at Hungarian State Opera House. There, the women wanders in space. The film ends with the theater filled with loud applause.

WHERE A WORLD UNFOLDS

16.MOVING ANTWERP

(BELGIUM/ベルギー) 3分
企画:City of Antwerp
製作:New Impact

解説:ベルギーの都市、アントワープ。国際貿易やダイヤモンド産業で栄えるこの町は、人の手によって絶え間なく成長を続けている。ファッションや芸術を始めとする町の魅力を、アントワープ自らが余すところなく紹介する。

A thriving Belgian city of Antwerp continues to grow with its international trades and diamond industry, thanks to the efforts of the citizens. This film uses a first-person narrative to promote Antwerp’s appeal such as fashion and arts.

MOVING ANTWERP