International Corporate Film Showing 2013

会場案内図/問い合わせ先

地図

[前売券購入方法](12/5まで)

  • チケットぴあ Pコード 552-072
  • 映像文化製作者連盟 申込み(PDF)
    GET ADOBE READER

    PDFファイルをご覧いただくにはAcrobat Readerが必要です。詳しくは、アドビシステムズ株式会社のサイトをご覧ください。

[問い合わせ先]

公益社団法人 映像文化製作者連盟

〒103-0016 東京都中央区日本橋小網町17-18
TEL 03-3662-0236 FAX 03-3662-0238

[会場のご案内]

日仏会館ホール

〒150-0013 東京都渋谷区恵比寿3-9-25

アクセス

JR山手線
恵比寿駅東口下車
恵比寿ガーデンプレイス方面へ 徒歩10分
東京メトロ
日比谷線
恵比寿駅1番出口
アトレ・JR恵比寿駅東口を経由 徒歩12分

上映作品

1.DTM ORCHESTRA

(GERMANY/ドイツ) 6分
2013 WorldMediaFestival
製作:_wigeCreation ByLauterbach GmbH

解説:ドイツで開催されるツーリングカー選手権「DTM」。2013年の緊張感あふれるレースを協奏曲に乗せて紹介する。マシンと人間が一体となって競うモータースポーツを、オーケストラの演奏に例えて表現している。

DTM is a touring car championship held in Germany. A breathtaking motor race takes place as a symphony is played, drawing an analogy between motor racing, the perfect control of vehicles by men, and an orchestra performance.

DTM ORCHESTRA

2.POWER SAVING ROCKS!

(GERMANY/ドイツ) 1分 日本語字幕付き
2013 U.S.International Film and Video Festival
企画:Bayerische Energieagentur ENERGIE INNOVATIV (EI) im Bayerischen Staatsministerium für Wirtschaft, Infrastruktur, Verkehr und Technologie
製作:Wolff Brothers GmbH
代理店:brainwaves GmbH & Co. KG

解説:バイエルン州の政府機関により、節電の促進を目的として製作された作品。ロックスターがエレキギターの購入前に、低消費電力タイプであることを確認する姿を描き、「節電はカッコいい」というイメージの定着を狙う。

A production by a Bavarian state agency aimed at promoting energy saving. The message: “Energy saving is cool” – Watch the energy-conscious rock star check out the energy-efficiency class of the “babe” of his choice.

POWER SAVING ROCKS!

3.GLORIOUS STOCKHOLM

(SWEDEN/スウェーデン) 4分 日本語字幕付き
2013 WorldMediaFestival
企画:Stockholm Visitors Board and VisitSweden
製作:Big Five Film and TV Productions AB

解説:あらゆる人々を歓迎する街ストックホルム。Mr.ストックホルムのナレーションを通して、街の風景とともにストックホルムのゲイ社会を紹介。ゲイ社会特有の言い回しや質問、ゲイ社会を象徴する虹色が使われている。

Stockholm, a city that welcomes everybody. Mr. Stockholm walks us through the viewpoints and the city’s gay community. Featured are rainbow colors, symbolic of the gay community, and phrases that gay viewers will be familiar with.

GLORIOUS STOCKHOLM

4.ONE BRIGHT IDEA

(SWEDEN/スウェーデン) 3分 日本語字幕付き
2013 U.S.International Film and Video Festival
企画:AB SKF
製作:Stark Corporate Communication

解説:SKFは1907年に設立されたベアリングメーカー。“BeyondZero”というビジョンのもと、環境への影響を削減する製品やソリューションの開発に力を注いでいる。同社の歴史と共に、その取り組みを紹介する。

Since 1907, bearings maker SKF has been devoted, under its slogan “BeyondZero,” to developing products and solutions that mitigate environmental impact. Featured are the firm’s history and its efforts in achieving its motto.

ONE BRIGHT IDEA

5.THE CASE OF THE NOTORIOUS PATCHES

(POLAND/ポーランド) 2分 日本語字幕付き
2013 WorldMediaFestival
企画:Trend Micro
製作:Black Rabbit

解説:仕事の悩みをこぼすIT専門家と解決策を提示するバーテンダー。2人のやりとりを通して、手間とコストを削減する仮想パッチを利用した脆弱性対策、Trend Micro Deep Securityを紹介する。

An IT professional is in a bar venting about work, or the “patches.” Then the bartender presents him with the perfect answer – Trend Micro Deep Security, the hassle-free and cost-saving virtual patching-based solution.

THE CASE OF THE NOTORIOUS PATCHES

6.STRAIGHT DOWN THE MIDDLE!

(SWITZERLAND/スイス) 5分 日本語字幕付き
2013 WorldMediaFestival
企画:SUVA Schweizerische Unfallversicherungsanstalt
製作:Seed Audio-Visual Communication AG

解説:欧米では一般的な円形交差点、ラウンドアバウトでの事故を減らすため、スイス事故保険基金が制作したアニメーション。小さな車と、車より大きく描かれた自転車が、ラウンドアバウトでの自転車の走行ルールを伝える。

An animation created by Suva, the Swiss Accident Insurance Fund, with the aim of reducing accidents at roundabouts. Tiny cars and bigger, enlarged bicycles are used to highlight the rules cyclists should follow at roundabouts.

STRAIGHT DOWN THE MIDDLE!

7.SWEET TOKYO

(SWITZERLAND/スイス) 13分 日本語字幕付き
2013 U.S.International Film and Video Festival
企画:Confiseur Laederach AG
製作:Seed Audio-Visual Communication AG

解説:スイスの老舗チョコレートメーカー「レダラッハ」を代表し、商談で東京を訪れた2人の社員。交渉相手と会話がかみ合わないというハプニングに遭遇するも、動じることなく自社製品を自信たっぷりにアピールする。

Two representatives of a long-established Swiss chocolatier Läderach arrive in Tokyo for a business meeting. They find that they are not making sense to their client, but go ahead and proudly present their products...

SWEET TOKYO

Cannes Corporate Media & TV Awardsからの招聘作品

8.A LOVE STORY

(FRANCE/フランス) 7分
企画:Bouygues Bâtiment International
製作:E-magineurs Lyon

解説:香港の“クルーズ・ターミナル”を建設した、大手建設会社と香港との、長年にわたる結びつきを綴った映像。これまでに手がけた建築物と街の雰囲気を融合させた映像は、見る者を実際にそこにいる気分にさせる。

This is a “love story” between the beautiful city of Hong Kong and its many iconic constructions, or the long-established developer behind these buildings that make up the city’s vibrant scenery, now including the new landmark, the Kai Tak Cruise Terminal.

A LOVE STORY

9.REGENT TAIPEI “CRAFT”

(TAIWAN/台湾) 4分
企画:Regent Taipei
製作:Wizard Films

解説:構想を基に、ひたむきに努力を重ね、芸術作品は作り上げられるものである。印象派の画家マネの代表作「草上の昼食」の世界にインスピレーションを得て、シェフのアンドレ・チャンをはじめ、3人のアーティストが集結した。

While created to mark the occasion of Michelin three star chef Andre Chiang’s appearance at a banquet, the film’s focus extends across all forms of “craft,” including art, culture, farming...every skill, care and effort making up the fine cuisine of Taiwan, to which Regent Taipei is fully committed.

REGENT TAIPEI “CRAFT”

10."THE KEY" BY MAYK AZZATO

(GERMANY/ドイツ) 10分 日本語字幕付き
企画:Jaguar Land Rover Deutschland GmbH
製作:Mayk Azzato Photography

解説:イタリア人有名写真家が手がけた、ジャガー「Fタイプ」の紹介映像。1つのアタッシュケースが、次々と人から人へ手渡されていく。物語はヨーロッパの国々をまたぎ、壮大に展開する。そのケースの中身とは…。

Shot across various European cities, this creative and artistic film by the renowned Italian photographer excels in visual design. So, what exactly is everyone after? Jaguar Germany proudly presents the KEY to the new Jaguar F-Type.

”THE KEY” BY MAYK AZZATO

11.THE LEGO STORY

(DENMARK/デンマーク) 17分 日本語字幕付き
企画:LEGO® System A/S
製作:Lani Pixels A/S

解説:1932年、デンマークの小さな村。オーレは不況で木工所を閉鎖後、妻も失う。失意の中、息子に木製のおもちゃを作ったのがレゴ社の原点である。今や世界的企業となった同社の創立80周年を記念して制作された3DCGアニメーション。

Celebrating the 80th anniversary of the LEGO Group, this touching 3D animation depicts how Ole, a skilled carpenter in a small Danish village, founded LEGO by making wooden toys for his sons after his wife’s death. Learn how the tiny toy maker became a global brand with its motto that you should keep believing and never give up.

THE LEGO STORY

12.IWC NEW CORPORATE DESIGN MOVIE

(FRANCE/フランス) 3分
企画:IWC Schaffhausen
製作:Watch Out

解説:スイスの時計メーカー「IWCシャフハウゼン」が新しいロゴを発表。他にも広告や店舗のデザインなどを刷新した。とどまるところを知らない、そのコーポレートデザインの進化を躍動的なアニメーションで紹介する。

A Swiss watch maker IWC Schaffhausen unveiled a new logo. It also renewed the advertisements and the shop designs. This vibrant animation introduces the unstoppable innovation of the corporate design.

IWC NEW CORPORATE DESIGN MOVIE

13.BAROSSA. BE CONSUMED

(AUSTRALIA/オーストラリア) 2分
企画:South Australian Tourism Commission
製作:kwp! Advertising

解説:オーストラリア南部に位置するバロッサ。地域特有の豊かな土壌に恵まれ、大自然の中で力強く生き生きと暮らす人々がいる。この土地が育む新鮮な食材と世界屈指の良質なワインの魅力を圧倒的な映像美で紹介する。

Barossa in Southern Australia is blessed with rich soil. Mother Nature nurtures the robust people of the land. This film features its fresh seasonal produce and world acclaimed wine with splendid cinematography.

BAROSSA. BE CONSUMED

12月11日(水)の上映会では、トークセッションを開催します。

「広告映像の新たなる可能性 ~グローバル企業の戦略と展望~」