International Corporate Film Showing 2020

上映作品

WordMediaFestivals

2000年設立。ドイツ・ハンブルクで開催され、コーポレートコミュニケーション、セールスプロモーション、TV番組、Webなど10数カテゴリーからなる国際映像祭。

https://www.worldmediafestival.org

1. OUR BRANDS. OUR STORIES.
UK – Maria Costello and her motorcycle racing history
(Grand Award)

(ドイツ)2分 日本語字幕付き
企画:BMW Group Classic
製作:shot one GmbH

解説:BMWグループ「私たちのブランド、私たちのストーリー」シリーズより1作品目。マリアは、グッドウッドに招待された初の女性ライダー。彼女の初めてのオートバイ・レース出場のきっかけと出来事を語る。

The first of three shorts dedicates to BMW's campaign, "Our Brands. Our Stories." Maria Costello shares her history with motorcycles. She is the first woman ever to be invited to race in Goodwood and rides a BMW R57.

2. OUR BRANDS. OUR STORIES.
Greece – Dee Fragkos and his Mini 850
(Grand Award)

(ドイツ)2分 日本語字幕付き
企画:BMW Group Classic
製作:shot one GmbH

解説:BMWグループ「私たちのブランド、私たちのストーリー」シリーズより2作品目。ディミトリスは、ミニ・ピックアップ国際クラブの創設者で会長。祖父から譲り受けたミニとクラシック・ミニへの愛を語る。

The second of "Our Brands. Our Stories." Dimitris "Dee" Fragkos traces his love of BMW Mini back to his grandfather, from whom he inherited his Classic Mini. He is the founder and Chairman of the Mini Pickup International Club.

3. OUR BRANDS. OUR STORIES.
Japan – Masakuni Hosobuchi and his BMW M collection  
(Grand Award)

(ドイツ)2分
企画:BMW Group Classic
製作:shot one GmbH

解説:BMWグループ「私たちのブランド、私たちのストーリー」シリーズより3作品目。 細淵雅邦氏はBMWクラブジャパンの会長。1981年世界ボート選手権でミュンヘンへ訪れた時に、初めて出会ったBMWについての熱い想いを語る。

The third of "Our Brands. Our Stories." Masakuni Hosobuchi, the Chairman of BMW Club Japan, discusses how his passion for BMW's began when he was training near Munich for the World Rowing Championships in 1981.

US International Film & Video Festival

1967年設立。アメリカ・ロサンゼルスで開催。コーポレート、教育、エンターテイメント、ドキュメンタリーの分野に分かれ、毎年20数ヶ国からエントリーがある世界的な映像祭。

http://www.filmfestawards.com/

4. MADE BY GEBERIT
(GOLD CAMERA)

(スイス)2分 日本語字幕付き
企画:Geberit
製作:Seed Audio-Visual Communication AG

解説:ギーベリッツは1874年にトイレを発明して以来、120ヵ国で「より快適なトイレを作る」をミッションに掲げる。1万人の従業員と共に現状に満足せず、さらに良い解決策を探す情熱をリズミカルに表現。

GEBERIT invented the toilet in 1874 and now has over 40,000 products, all created with style and innovation. In this rhythmical short, they introduce 10,000 employees in 120 countries who dedicate their mission of making toilets and bathrooms better.

5. YOU HAVE REACHED YOUR DESTINATION!
(GOLD CAMERA)

(リトアニア)2分 日本語字幕付き
企画:"Go Vilnius"
製作:"Go Vilnius"

解説:リトアニアの首都・ビリニュスは、他の観光都市と異なり、見どころが寄り集まっている魅力的な小都市。旅行者はナビ機能の道順案内に頼らずとも、目で確認しながら散策を楽しめることをコメディタッチで描いた作品。

This campaign introduces the beauty of Vilnius, the capital of Lithuania, comedically. Walkable Vilnius is compact and has created many unique, walkable routes to make sure you have a fun and easy time exploring this incredible city on foot.

6. PGNiG - DISCOVERING FRIENDLY ENERGY

(ポーランド)2分 日本語字幕付き
企画:PGNiG
製作:PrimeMovers Sp. z o.o.

解説:PGNiGは天然ガスと原油の生産・販売に力を入れポーランドの独立とエネルギー安全保障に寄与。企業として単に実績をアピールするのでなく、地球環境の未来への思いが映像に込められている。

PGNiG contributing to strength Poland's independence & energy security is focused on the production and sale of natural gas and crude oil. As an enterprise, it does not show off only its achievement but also contains concerns for the future of the global environment.

7. HERE IS OUR STORY
(GOLD CAMERA)

(ベルギー)2分 日本語字幕付き
企画:The House of European History/ William Parker-Jenkins
製作:ESN (European Services Network)

解説:ヨーロッパ歴史博物館では、広い視野で物事を学びながらインタラクティブな体験ができる。今回のPRのため欧州12ヵ国の博物館職員17名が力強いナレーションを担当している。

The House of European History is a museum that provides an immersive and interactive experience. It aims to initiate learning on transnational perspectives across Europe. The seventeen museum staff from twelve countries participated and provided such powerful narrations.

8. STAYCATION
(GOLD CAMERA)

(フランス)6分 日本語字幕付き
企画:OPENîmes Tourisme
製作:K PRODZ

解説:フランスに住むベルニエ家の家族は休暇の旅に出かけようとしていた。しかし、想定外の事態が起こり急遽計画の変更を余儀なくされる。観光客に自宅を貸してしまったため、地元を巡る旅へ。地域の魅力を(再)発見する。

The Bernier, a french family are about to go on holidays. But an incident forces the family to change their plans. Because they rented their house to tourists, so they decide to go on a road trip which becomes an occasion to (re)discover the wealth of the territory.

9. DISCOVER PARQUE FUTANGUE
(SILVER SCREEN)

(チリ)3分 日本語字幕付き
企画:Parque Futangue
製作:Chronos Cinema

解説:フタング ホテル&スパは、環境整備計画のもと有史以前の姿を残すチリの北部パタゴニアの大自然に包まれている。息をのむような自然の映像美が、私たちにとっての真の豊かさとは何かや、自然との調和を問いかける。

Futangue Hotel & Spa is nestled within Futangue Park, a native forest conservation project located in northern Patagonia. This stunning visual story depicts adventure, discovery and relaxation, and asks you to reconnect with nature.

10. THE LANDING
(GOLD CAMERA / BEST OF FESTIVAL WINNER)

(カタール)6分30秒
企画:The Film House
製作:QAFCO (Qatar Fertiliser Company)

解説:この作品はノルウェーとカタールの関係を描く。ヴァイキング達は宝物を求めてカタールの海岸に上陸し、カタールの戦士達に遭遇する。一触即発の雰囲気が両者を包んだ矢先、突如強力な砂嵐が襲来。この砂嵐は歴史の流れを変えるのか?

This video highlights the relationship between Norway and Qatar. Norwegian Vikings land on the shores of Qatar in search of treasure. Their arrival sparks the possibility of a battle for the ages. However, when a sandstorm strikes, does the course of history change?

11. BEST CHOICE
(GOLD CAMERA)

(スイス)6分 日本語字幕付き
企画:Bystronic
製作:Beck & Friends GmbH

解説:バイストロニック社は自社の板金加工技術のPR映像を収録中。しかし肝心の声優がいまひとつ波に乗れない。会社の魅力を伝える「最良の選択」の選択とは何かを私たちにユーモアを交えて教えてくれる。

Bystronic is making their promotional video to introduce the world of sheet metal processing in the recording studio. But the narrator doesn’t do well. This humorous video tells us what is the“Best Choice” to express company’s attractiveness.

Cannes Corporate Media & TV Awards

2010年設立。フランス・カンヌで開催。企業映像、オンラインメディア、TVドキュメンタリー等、世界五大陸からのエントリーがあるフェスティバル。

https://www.cannescorporate.com/

12. THE BLUE WAY next exit - Drees & Sommer 

(ドイツ)6分 日本語字幕付き
企画:Drees & Sommer
製作:Cinecore Motion Pictures GmbH

解説:ドリース&ゾマ―の50周年を記念して製作されたthe Blue Way。エコロジーと経済、伝統と未来など相反する要素がある中、次世代のために全世代が一緒に暮らしやすい世界を創るという願いが込められた作品。

"The Blue Way" was produced to commemorate Drees & Sommer's 50th Anniversary. There are many dualities in this world, but Drees & Sommer believe all generations together can create a world worth living in for future generations with their holistic approach.

13. Renaissance 

(台湾)3分
企画:Silks Hotel Group
製作:Wizard Films

解説:台北にあるシルクス ホテル グループ(元FIHリージェントグループ)の企業イメージを再構築。いにしえのシルクロードのように東洋と西洋の伝統と文化の融合を体験する旅を、優美でしなやかな映像で企業の想いを伝える。

This film conveys the philosophy of Silks Hotel Group, formerly Regent Taipei. Their intention is to create an immersive experience and be a conduit for the exchange of eastern and western culture and tradition, much like the ancient silk road.

14. I Never Thought It Would Be Like This - Farewell Film CEO Heineken 

(オランダ)5分 日本語字幕付き
企画:Heineken
製作:1Camera

解説:ハイネケン最高経営責任者、ファンボクスメール氏の退任の日。コロナ禍で社員に見送られることもなく挨拶もできない氏は、閑散とした社内から映像をとおして、静かに、しかし力強く社員や視聴者へエールを送る。

After 36 years (15 as CEO), HEINEKEN CEO Jean-François van Boxmeer is stepping down. Due to COVID-19, a proper farewell was not possible. Thus, this subtle but powerful film was created to allow him to reflect and look toward the future.

15. Gmundner Keramik Imagefilm 

(オーストリア) 3分30秒
企画:Gmundner Keramik
製作:LM.Media

解説:伝統あるグムンドナー・ケラミックの陶器は、すべて手作り。見る人たちが陶器作りをあたかも体験するような映像は、60工程を経て1つの陶器が生み出される様をゆっくりと丁寧に描写する。

Each traditional Gmundner Keramik piece requires a great deal of manual work and passes through 60 different hands before completing it. The pace is intentionally slow in this visually stunning film, allowing the viewer to actually "feel" the process.

16. 30 Harvests

(アメリカ) 5分30秒 日本語字幕付き
企画:USFRA
製作:1Camera

解説:実話をベースに実際の農業従事者たちが作品に出演している30 Harvests。今日の気候変動問題の解決のカギを担うであろう農業従事者の葛藤と決意が、ジェイの視点を通してリアルに描かれるドキュメンタリードラマ。

"30 Harvests" shows Texas-based farmer, Jay Hill, struggles to keep his farm afloat. A message to the Ag community and our world as a whole, this docudrama illustrates how farmers are essential in solving today's climate change issues.

<注意事項>※必ずお読みください

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[会場のご案内]

ユーロライブ

〒150-0044 東京都渋谷区円山町1-5 KINOHAUS 2F

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渋谷駅下車、Bunkamura前交差点左折

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チケットぴあ  Pコード 551-274
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